juSt waNt tO sHare....

My photo
kota bharu,kelantan, Malaysia
paling PANTANG dengan oRANG yaNG!!::- :-PEMBUAT FITNAH & PENGFITNAH ITU ADALAH MUSUHKU... :-TALAM DUA MUKA JUGA MUSUHKU.... :-PENYIBUK HAL ORANG PALING AKU TIDAK SUKA(BUSYBODY) :-HIPOKRIT :-ORNG YANG SUKA MENUDUH ORANG LAIN TANPA USUL PERIKSA
RSS

diA pergi Lagi

Hari /Tarikh :  Isnin / 11 Februari 2013

At: My Practical Place

Semalam sebelum tidur dia ada memaklumkan aku perihal bahawanya dia ada 'meeting' pagi esOk..maknanya pagi tadi pada jam 9.00am...

Aku bersiap seperti biasa untuk ke tempat praktikal...sesedarnya daripada tidur lenaku aku mengambil 'handphone' dan terus mendail nom. dia untuk mengejutkannya daripada lena tidurnya.....setelah selesai menguruskan diri aku keluar dari bilik dan menonton televisyen bersama-sama dengan adik2 serta sepupu2 ku yang pulang ke kampung ...mereka sekeluarga pulang bercuti sempena hari raya cina...hari ini juga mereka akan pulang kembali ke rumahnya diterengganu...

 time famiLy daY:famiLy mak sdara aku la niX


Beberapa detik kemudian bapa saudaraku menyatakan bahawa dia sampai untuk mengjemputku ke kerja..aku lantas keluar menuju ke arahnya...kebiasaannya di waktu pagi kami akan makan di gerai kecil seberang jalan daripada tempat kerjaku..tetapi hari ini gerai itu tutup...kami mengambil keputusan untuk makan di kedai makan tidak jauh dari tempat kerjaku...selesai makan dia menghantarku ke tempat kerja dan dia terus pergi aku meninggalkan pesan supaya segala perkhabaran di 'meeting' dia memberitahuku...

time makan2 kat selera cik siti 

Tepat jam 9.59.00.am aku menerima teks pesanan ringkas daripadanya... "syg..abg xleh nk lawe dh kto2 bOs..dio xpuas hti dh nga abg..dio xse v blakow mrkh ko sep2 nh klu sloh sorea xdgr kto..ph kow hairi pn pesea g 2 kow abg..xthu dh 2 abg syg..abg know g ganu plop..mlm nh ph isya tolox g ganu...sory syg..abg xlh wt gpow dh..."
tanpa diduga air mata aku lantas jatuh....kesedihan mula melanda diri......apa yang harus aku lakukan???aku terpaksa redha kepergiannya kesana bagi menjalankan tugas ....dia baru pulang hari khamis (7/2/2013) dan akan kesana kembali pada malam ini....aku sedar...dia bukan siapa2 ...dia cuma kekasihku....belum tentu menjadi suamiku...tapi disebabkan perasaaan sayang yang mendalam kepadanya aku tewas melawan air mata daripada gugur membasahi pipiku......dia akan pergi lagi...aku akan sendiri di sini....sendiri tanpanya disisi...belum sempat aku menaburkan rindu2 yang bertaut dihati kepadanya...dia akan kembali kesana...aku tak boleh nak nafikan bahawa jika kita melakukan sesuatu tugasan kita juga patut menyelesaikannya... akan tetapi...masih punya dua orang lagi budak praktikal yang satu kelas,satu kos dan satu prtaktikal dengannya..tetapi mengapa dia perlu pergi???pada mulanya hanya beberapa hari sahaja..tetapi setelah kali kedua pergi ..mereka berjanji hanya untuk empat hari..tetapi akhirnya lebih seminggu...kenapa harus berkata-kata tak serupa bikin??dia terpaksa melakukannya dan aku juga terpaksa merelakannya....demi menyelesaikan zaman praktikal ....aku harus redha....dan aku harus sedar...aku bukan isterinya......

aIyaKA urNAre

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment